• Lydia Adone

JALGADE HOOLDUS ON VAJALIK

40-50 aastastel inimestel on kasulik läbida nn korralik jalahooldus. Keskeaks on inimeste jalalihased sedavõrd tugevad, et lihased hakkavad piirama liigeste liikuvust. Antud olukord ei ole vanus, vaid lihaste treeningu tulemus. Lihased saavad treeningut ka siis, kui inimene ainult seisab. Treenitud lihastesse kasvad ristikiud, mis soodustavad lihaste ja keha tugevust (venivates ja painduvates lihastes on vähe ristikiude ning nad ei ole väga tugevad). Lihaste tugevnemine treeningu tagajärjel on füsioloogiline protsess, millel ei ole midagi ühist vanusega.

Näide- vanemad naised võivad peenra kohal kummargil olla tunde, sest nende tugevad lihased hoiavad nende keha ühes asendis suhteliselt kergelt. Noored aga ei suuda pikalt ühte asendit hoida.

Samas- vanemate inimeste keha kipub olema jäik ning nad ei suuda teha sedavõrd kergeid ning kiireid plastilisi liigutusi, nagu teevad noored.

Tegin seansse 80-aastasele naisele ja pühendasin palju aega tema jalgade liikuvuse taastamisele. Nüüd kõnnib naine kõrgekontsalistel jalanõudel kergelt ja sirgelt. Antud näide on ilmekas tõestus sellest, et lihaste kangus/ jäikus e. lihastreenitus ja vanus on kaks eri nähtust.

Veel näide- peotantsijatel lastel olid õlavöötmed ja kael treenitusest kanged. Nad olid kõigest üheksa aastased.

Põlved ja jalad kannavad inimesi tavaliselt üsna hästi. Kuid märkamatult põlv ei sirutu enam nii hästi ning jalgade painduvusega pole asjad kõige paremad. Kui liiges ei liigu enam täies ulatuses, lisandub liigesesse kulumise protsess.

Kui keskeas kanda hoolt selle eest, et jalalihased ja eriti liigeste ümber olevad kõõluselised piirkonnad saavad jälle pehmeteks ning painduvateks, on vanemas eas tõenäosus kukkuda või saada mistahes jalatraumasid palju väiksem. Liiges säilitab ju hea liikuvuse ning komistamiste korral suudab keha tasakaalu taastada hästi.

Kirjutasin teie jaoks selle artikli, et teadvustada teile jalgade hooldamise vajadust juba ammu enne seda, kui probleemid tekivad. Praegu on niivõrd palju vanemaid inimesi hädas liikumispiiratusega, paljudel on liigeseid välja vahetatud. Liigeseprobleemidega inimesed mainivad, et neile peaaegu üldse ei soovitata massaaži. Ometi on see just esmatähtis!

65-aastane rahvatantsija oli hädas, et ta ei saa enam mööda treppe korralikult käia. Talle määrati põlvede jaoks magnetravi. Katsusin tema jalalihaseid, need olid erakordselt jäigad. Selgus, et tema jalgu ei katsutud ega uuritud. Mida saab üks magnetravi teha 60 aastat treeningut tunda saanud jalgade heaks!?

Kuna olukord oli drastiline, palusin naisel end kokku võtta ning asusin tema jäiku jalalihaseid muljuma. Harilikult üritan massaaži teha nii, et lihas ei tõmbuks pingest (valust) jäigaks. Aga antud olukorras ei jäänud midagi muud üle. Tegin talle 10 massaažiseanssi.

Hiljem ütles naine, et ta läks mõne kuu pärast mägedesse matkama :).

Veel teadmiseks. Kui jalalihased on piisavalt lõdvestatud, lükkub tööle isetervenemise protsess. Kahe aasta pärast võivad teie jalad olla meeldivamad ja paremad, kui viieteistkümne aasta eest.


Vaata pilte jalgade olukorra muutustest pildigaleriist.

26 views
  • Facebook - Grey Circle
  • Twitter - Grey Circle
  • Google+ - Grey Circle
  • YouTube - Grey Circle
  • Pinterest - Grey Circle
  • Instagram - Grey Circle