top of page

JALGADE HOOLDUS ON VAJALIK

40-50 aastastel inimestel on kasulik läbida nn korralik jalahooldus. Keskeaks on inimeste jalalihased sedavõrd tugevad, et lihased hakkavad piirama liigeste liikuvust. Antud olukord ei ole vanus, vaid lihaste treeningu tulemus. Lihased saavad treeningut ka siis, kui inimene ainult seisab. Treenitud lihastesse kasvad ristikiud, mis soodustavad lihaste ja keha tugevust (venivates ja painduvates lihastes on vähe ristikiude ning nad ei ole väga tugevad). Lihaste tugevnemine treeningu tagajärjel on füsioloogiline protsess, millel ei ole midagi ühist vanusega.

Näide- vanemad naised võivad peenra kohal kummargil olla tunde, sest nende tugevad lihased hoiavad nende keha ühes asendis suhteliselt kergelt. Noored aga ei suuda pikalt ühte asendit hoida.

Samas- vanemate inimeste keha kipub olema jäik ning nad ei suuda teha sedavõrd kergeid ning kiireid plastilisi liigutusi, nagu teevad noored.

Tegin seansse 80-aastasele naisele ja pühendasin palju aega tema jalgade liikuvuse taastamisele. Nüüd kõnnib naine kõrgekontsalistel jalanõudel kergelt ja sirgelt. Antud näide on ilmekas tõestus sellest, et lihaste kangus/ jäikus e. lihastreenitus ja vanus on kaks eri nähtust.

Veel näide- peotantsijatel lastel olid õlavöötmed ja kael treenitusest kanged. Nad olid kõigest üheksa aastased.

Põlved ja jalad kannavad inimesi tavaliselt üsna hästi. Kuid märkamatult põlv ei